Monday, January 02, 2006

en inledning

Det var ute på internet som jag möttes av en bild. En klassiskt old school-inspirerad tatuering. Ett blodrött hjärta, färgfyllt och tjockt. Och därinne i tatueringens mitt, slår den självklara bannern mot en med texten som fick mig att älska tatueringen. Ordet stavades: loveless, och då jag är ett stort my bloody valentine-fan så fick den här bilden mitt eget hjärta att skutta, det gav mig ett leende. Adresslänken till bilden minns jag inte exakt men den innehöll orden "tattoos for the unloved" i följd och det slog mig att, förutom att det är en rätt pretentiös fras, så är den även vacker och någon gång skulle jag vilja använda det som namn på nåt av alla dom projekt jag vill skapa. Men aldrig blir av.
Ett av dom projekten är ett fanzine, det här är verkligen inte det fanzinet. Men däremot skulle det kunna vara en inledning till det. Ett ställe att testa texter, tankar, dikter och annat. Jag vet inte riktigt själv.
Det jag vet är att det är en blogg, att jag är rätt avigt inställd till bloggar. Och att den heter tattoos for the unloved.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home