Monday, January 02, 2006

alla tänker väl på att hoppa framför tåg...

alla tänker väl på att hoppa framför tåg
en så konstig tanke är det väl inte?
så konstig att man ska få
utegångsförbud från livet gult kort och hänvisas till ett sjukhusrum
kissa i en pappmugg framför män i vita rockar
jag gjorde det ju inte ens

pappa skämtade
sa "alla bra poeter är psykiskt labila"
jag log och kramade honom
fick sova hemma så minst en klump i magen försvann
när jag slapp sjukhussäng i alla fall den natten
men läkarna ordinerade
förutom frisk luft och mediciner
"ta semester från dig själv
och
ta inte ditt liv för då förlorar jag jobbet"
svartsynt komik har alltid varit min kopp thé
så nu har jag sängliggarcharter med serier på magen
och försöker lära mig att andas
andas så lugnt som en livrädd person
som just börjat leva
bara kan göra

0 Comments:

Post a Comment

<< Home