Saturday, December 30, 2006

förhoppningar inför framtiden.

Nu har jag på riktigt bränt ihop best of 2006-skivan men tyvärr utan apple orcard-låten. Den är enbart utgiven på vinyl och än så länge har jag inte tekniken att kunna omvandla vinylspår till mp3or så det fick med andra ord bli en 19 spårs summering av året som gått. Och jag tänkte att om det finns någon som är intresserad av att själv få ha den här samlingen i sin cd-spelare så kan jag tänka mig att kopiera upp ett par ex. tyvärr har jag inte gjort något omslag än, men det kanske kan fixas på något sätt.
Jag tänkte att fastän mitt oehört konservativa synsätt på musiklyssnandet som måste väl även jag få vara med på ett plan och tillföra något olagligt i all fildelningshysteri.


Om bilden som finns strax under. Det är det första riktiga utkastet av min hitintills namnlösa hjälte som jag slipat på under hösten och vinterns gång. Tanken är att han ska få vara med om ett poetiskt äventyr av något slag. Men konturerna är fortfarande suddiga, detta säger jag och menar såklart på alla sorters olika plan.
Det jag vet är att han är snäll, men med dunkla spöken inom sig. Och att störe delen av hans historia och kroppsbyggnad kommer utvecklas under ett otal seminarier och föreläsningar på södertörns högskola. Precis så som teckningen under kom till...
Jag hoppas i alla fall att ni gillar det. Och att ni kommer gilla det som kommas skall.


Men innan jag lämnar er för denna gång. tre stycken myspace-tips. Och i och med dessa tips kanske även en tanke om en förhoppning för en fortsättning på "abba on the jukebox". Klubben som jag och min väninna hulda startade under 2006. För iaf två av dessa tips är påtänkta och villiga att vara en del av den fortsättningen. Det tredje tipset är endast sonisk njutning för era öron, inget mer än så.

the morning paper: http://www.myspace.com/sendyourcards

The bridal shop: http://www.myspace.com/thebridalshop

Japan air: http://www.myspace.com/jpnair


Så, detta är antagligen det sista jag skriver under året 2006 och jag hoppas nu att nästa år kommer bli betydligt rikare på uppdateringar och poesi. Förhoppningsvis i alla fall minst en uppdatering i månaden, men då än rik och stor uppdatering.

tills dess;

kram!

7 Comments:

Blogger E said...

Skicka en skiva till mig!

Monday, 01 January, 2007  
Blogger love said...

det ska bli karin.

så fort jag är i närheten av en brännare. jag har ju tyvärr inte någon sån hemma där jag bor.
men det fixas lätt.

Monday, 01 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

uppdatering! ja!
kan man få önska sig en skiva också?

kram

skåne

Wednesday, 03 January, 2007  
Blogger love said...

självklart nils!!!

Thursday, 04 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hi there 

Wow, I've found the same to be true too!  How did you find that?  

See you soon! Girly Girl 



[color=#9ad][url=online-paid-survey-yahoocomazzramlu.blogspot.com]see how I make free money with paid online surveys[/url][/color]

Tuesday, 27 February, 2007  
Blogger E said...

hmm.. en uppdatering i månaden, hur blev det med det där? snart tar jag bort dig från länklistan. Skärpning Love Kahnlund!

Tuesday, 27 March, 2007  
Blogger love said...

Men allt jag skriver är så jävla dåligt karin.

Friday, 06 April, 2007  

Post a Comment

<< Home