Tuesday, January 24, 2006

loveless

vi lyssnar på embassy___ med tungorna i varandras munnar
det hade lika gärna kunnat vara
my bloody valentine
det hade lika gärna kunnat vara___någon annan
hade det kunnat vara
någon annan?
verkligen?

är det en slump vem man skaffar barn med i framtiden
hade det lika gärna kunnat vara den unga blonda på dansgolvet eller hon den söta på festivalen
om det inte hade varit så att du var en minut före
för att du hade l i t e längre ben

jag vill inte tänka på att andra sängar hade kunnat blivit min säng
för ingenting ser bättre ut än nu
och sexskämten skulle inte vara lika roliga utan dig
och även fast jag nästan dör varje natt
och avskyr framtiden
så längtar jag ändå lite till den
för att vi finns där
det kanske är mindre läskigt då___och jag blundar och ler när jag tänker
vi producerar våra barn till loveless

0 Comments:

Post a Comment

<< Home