Wednesday, March 01, 2006

für greta

har dina andetag i minnet
du är inte här just nu
ligger i din säng som blivit vår säng (ironiskt nog är det egentligen din f.d. pojkväns säng)
jag väntar på att du ska komma hem, ur stereon kommer ljudet av
fjäderlätta programmerade trumslag
en röst som är lika vek som jag en gång var, jag kommer aldrig bli lika bra som mina idoler
kommer aldrig nå upp till mina hjältar
men det är väl meningen
det är så det ska vara
jag är hellre imponerad över andras formuleringar än mina egna

stolt över mina hjältar
såsom jag är stolt över dig
vill visa upp dom samtidigt som jag bara vill ha dom för mig själv
precis som med dig
gömma, le för mig själv och veta
att jag har hittat det bästa
det där som man måste rota i över 1000 vinylbackar för att hitta
ge halva sin förmögenhet för två spår av ljuvliga melodier
spår som man har med sig resten av livet
som blir så viktiga att dom får ljuda ut över folket i kyrkan på ens begravning
men innan man har hunnit så långt
så är dom anledningen till att man lever
det är popmusik
det är kärlek

du är som världens bästa popsång

0 Comments:

Post a Comment

<< Home