Wednesday, March 01, 2006

(inte bara bomben som ger oss gemenskap)

det är så läskigt att vara tom
omringad av influenser
tömd på idéer fastän hjältar skriker till mig
och nya uppslag bara borde regna ner____så är det tyst
inte bokstavligt
___________ för stereon snurrar
men varken den
eller serier om ett kargt usa väcker mig
istället är jag mer oroad över att min ena guldfisk är baktung
ligger lodrätt i vattnet med huvudet riktat mot brittisk sjösten
oroad över en fisk
____________när det finns bomber att skriva om
oroad över en fisk
____________när folk slåss på gatorna för sin självständighet

men jag är oroad över en fisk
oroad över en fisk, kanske dumt
men fisken ger mig kärlek och om den ger mig kärlek
så kan jag kanske ge någon annan lite kärlek
och om jag ger någon annan lite kärlek, då kanske…
ja, ni förstår
kretsloppet och hela den skiten

men om ni bara vänder min fisk på rätt ända
och kanske ger mig lite att skriva om
så lovar jag att i alla fall försöka göra nåt bra för er
(att lova är inte så läskigt och allvarligt nuförtiden, det gör alla från höger till vänster utan att någonsin behöva tillgodose sina löften)
och visst, folk kommer fortfarande slåss på gatorna
och det kommer alltid att finnas bomber att skriva om
men

kan man inte få vara lite positiv ändå, bara lite grann
då och då
jag tror att alla behöver lite kiss och bajs här i den tråkiga verkligheten
jag är redo att ge det till er
jag, love kahnlund
_________ska också
kämpa
__för nåt

men se då till att min fisk simmar som den ska förstannars kommer det aldrig bli som vi vill

0 Comments:

Post a Comment

<< Home