Wednesday, March 29, 2006

nya bokningar, en rättelse och så ett litet skivtips.

Jag vill inte kalla det för skrivkramp, det har bara inte kommit nånting av vett från mig. Men jag kännde en press att publicera på bloggen så därför lägger jag nu ut det lilla som har kommit.

Jag har haft fullt upp på sistone med en flytt och lite andra saker men framtiden ser ljus ut.
inom kort så kommer dom dikthäftena som jag gjorde till framträdandet i jönköping att kopieras upp i lite större mängder och då kommer det att finnas exemplar som man i sthlm kan inhandla i butiken st pauls bok och papper på hörnet av st paulsgatan och mariatorget.

det som enligt mig själv är ännu roligare är att jag (tack vare jönköpingsuppträdandet) blivit bokad till en festival i huskvarna där jag då ska stå för poesin. extra roligt är det då flera av mina favoritartister är bokade såsom radio dept och inte minst jim reid från jesus and mary chain. det ska bli väldigt intressant att se vad han sysslar med nuförtiden.
läs mer om detta här http://www.popadelica.se och besök sedan även festivalen som äger rum den 29e april.

Nu sedan även en lite rättelse, det är inte alls Katy Davidson som sjunger på Scattered pearls med casiotone for the painfully alone utan Jenn Herbinson. Katy davidson sjunger dock på låten holly hobby. Ber om ursäkt för det felet men nu är det ju fixat.

Just förtillfället så lyssnar jag mest på skivan you in honey med most valuable players och väntar nervöst till den 12 april då radio dept släpper sin fullängdare pet grief och sen den 25e då Rose Melberg från softies släpper en ny soloskiva.
Men innan dess lär ni i alla fall höra av mig...

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har precis läst ungefär allt på din söta blogg. Det berörde mig och dina dikter är väldigt fina. Finns det någon möjlighet att få tag i ett sånt där litet texthäfte om jag bor i Örebro?

Sunday, 09 April, 2006  
Blogger love said...

åhh, vad glad jag blir!!!!

det ska absolut inte vara nåt problem att få ett texthäfte, var man än bor...

det är bara maila mig till cosysound_label@hotmail.com så berättar jag mer hur du gör.

tack som fan på förhand!

Monday, 10 April, 2006  
Anonymous Anonymous said...

hey lobe. jag hoppas på att kunna dra upp på popadelica och se dig, men just nu ser det mörkt ut på den fronten.

tack som attan för tipset om Casiotone for the painfully alone, bästa skivan jag hört på längelänge. vilka texter! vilken programmering! vilka röster!

so long

/nils.

Monday, 10 April, 2006  
Anonymous Anonymous said...

jag skrev fantamig lobe, love.

Monday, 10 April, 2006  
Blogger love said...

det var tråkigt att höra nils, tror att popadelica kommer bli mycket bra. Ska bli smått fantastiskt att se jim reid.

ja ctftpa är sjukt bra, försök att köpa skivan "the first two records också", den är inte alls lika hittig men innehåller några låtar som är bland det starkaste jag hört. plus att trummprogrammeringarna är i en klass för sig.

just nu är jag ledsen för att det verkar som att min most valuable players-skiva har fått ett hack i sig (det är andra gången i mitt liv som en skiva i min samling har fått ett hack i sig, jag e rätt pedantisk av mig när det gäller just skivorna) och jag är rädd för att det är min stereo som är boven. så just nu kanske jag måste köpa en ny most valuable players-skiva (då jag fortfarande totalt avgudar den skivan) och en ny stereo.

Tuesday, 11 April, 2006  
Anonymous Anonymous said...

WOW just what I was looking for. Came here by searching for iceman

Also visit my site einführung wordpress deutsch

Sunday, 24 February, 2013  
Anonymous Anonymous said...

I've learn a few just right stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to create this type of excellent informative website.

My web-site ... paleo ernährung

Friday, 08 March, 2013  

Post a Comment

<< Home